۱۳۹۱ آذر ۱۸, شنبه

سئوالات وبلاگ "صدای آنارشیسم " از دیگر رفقای آنارشیست ایران


سئوالات وبلاگ "صدای آنارشیسم " در باره "راهکار عملی سرنگونی جمهوری اسلامی" و "جنگ داخلی" از دیگر رفقای آنارشیست ایران و........که چنانچه مایل هستید لطفا نظر خود را بنویسید :

1- به نظر شما راهکار عملی سرنگونی جمهوری اسلامی چیست و چگونه ممکن است ?

2- آیا بجزجنگ داخلی در ایران عملا راه دیگری برای سرنگونی رژیم جمهوری اسلامی وجود دارد?

3- اگر راه عملی دیگری بجز جنگ داخلی برای سرنگونی جمهوری اسلامی وجود دارد لطفا در باره آن توضیح دهید?

4- آیا در صورت سوریه ای شدن ایران ,شما در آن جنگ احتمالی شرکت خواهید کرد?

5-آیا به نظر شما اصلا می توان آغاز گر جنگ داخلی در جهت سرنگونی جمهوری اسلامی بود و ضرورت آن چیست?

6- در صورت تشکیل چند جبهه سرنگونی به نظر شما مشخصا با کدام نیروها می توان وارد جبهه مشترک شد و یا با کدام نیروها مشخصا نمی توان و نباید همکاری کرد?

7- آیا به نظر شما اصلا احتمال جنگ داخلی در ایران وجود دارد ?

8- به نظر شما چه سناریو های سیاسی دیگری برای ایران متصور است و در واقع به لحاظ سیاسی چه احتمالاتی برای آینده سیاسی در ایران پیش بینی می کنید?

9- آیاجنگ داخلی را اصلا گریز ناپذیرمی دانید؟

10- آیا در صورت آغاز جنگ داخلی, اصلا ضرورت حضور آنارشیستها در آن وجود دارد و چرا؟


۸ نظر:

  1. 1:اتحاد
    2:قطعا.با جنگ داخلی بشدت مخالفم
    3:بنظر من بهترین سلاح اتحاده
    4:شاید
    5:میتوان اما نه الان شاید در اینده ای دور
    6:با هیچکدام چون در این صورت تمام گروه ها از راهشون منحرف خواهند شد و به دنبال نابودی همدیگر خواهند بود
    7:خیلی کم شاید هم اصلا نه
    8:صد در صد در اینده ای نزدیک حکومت حاکم سرنگون خواهد شد و باید منتظر بمانیم ببینیم حاکمان جدید چه کسانی هستند.
    9:خیر.سوال خوبی نبود
    10:سوال خوبی نبود اصلا خوب نبود.در هر صورت همه هم وطنیم

    پاسخحذف
  2. ممنون رفیق عزیز
    از پاسخ و احساس مسئولیت شما

    پاسخحذف
  3. با درود فراوان برای رفقهای آنارشیست
    با سپاس جناب آقای مهدی سقایی
    اتحاد و همبستگی با جنبش آزادیخواه و خلق آزادیخواه

    پاسخحذف
  4. با درود فراوان به شما رفیق
    جهت اطلاع شما رفیق عزیز , متاسفانه جناب آقای مهدی سقایی با وبلاگ و فعالیتهای ما همراه نیستند و فقط در وبلاگهای خودشان فعال هستند.

    پاسخحذف
  5. پاسخ یکی از دوستان با امضا محفوظ ایشان و سپاس از ایشان بابت جواب به سئوالات وبلاگ صدای آنارشیسم.

    1. آگاهی
    2. خیر
    3. خیر...اینا از روی صندلی شون بلند نمیشن...
    4. من پیرم....
    5. ؟؟؟؟؟
    6. بنظر من هر نیروئی....اتحاد تنها راه پیروزی بر این حکومت است.....و فکر می کنم هر حکومتی ( غیر دینی )....به هر شکل از این حکومت دمکراتیک تر و بهتر است
    7. بله
    8. تجزیه
    9. بله
    10. چون اونها هم به تحول احتیاج دارند...

    پاسخحذف
  6. 1- نافرمانی مدنی
    2- آری نافرمانی مدنی
    3- پاسخ 1 و 2
    4- ایران با تجربه تاریخی اش نمیتواند سوریه ای بشود
    5- جنگ داخلی یعنی از هم پاشیدگی مطلق و کشتار بی مهابا از مغزتان بیرون کنید
    6- اتحاد و همکاری با مخالفین اسلام و مبارزه با جبهه اسلامیون
    7- ابداً
    8- امکان پیاده کردن سوسیالیسم و آنارشیسم متفقاً متأسفانه بعلت عدم آمادکی ملت ، وجود ندارد. فضای باز سیاسی و دمکراسی محتاطانه ابتدا مفید است مشروط بر اینکه هیچ احدی بهیچ وجه بیش از یکدوره اجازه نداشته باشد سرپرستی کشور را بعهده بگیرد.
    9- جنگ داخلی ایجاد نخواهد شد این کار خلاف ناموس تجربی و تربیت ایرانی است.
    10- پاسخ 9

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. 1-اتحاد بهترین گزینه است یعنی ایدئولوژِی همه سرنگونی رژِیم باشد اما در شرایطی که الان حکمفرماست مبارزات باید بصورت فردی انجام شود انهم بصورت خیلی فعال و دعوت کردن همه برای فروپاشی رژِیم و تحریم انتخابات.البته حمله کردن به سفارت ایران در همه کشورها وبستن سفارتهای ایران کمک زیادی میکند اما فروپاشی اتفاق نمی افتد.
      2-اصلا راهه دیگری وجود ندارد از اخرباید برای جنگ داخلی اماده شویم چون رژیم ایران هنوز دارد از سوریه حمایت میکند پس مستقیمادارد به مردم ایران التیماتوم میدهد که اگر تظاهرات کنید شرایط مثله سوریه میشود این حقیقت تلخی است ولی باید قبول کنیم.
      3-اصلا راهه دیگری نیست اتحادم با این وضیعتی که من تویه اجتماع میبینم رویایی بیش نیست اگر انتخابات را تحریم کنیم خیلی عالی است.
      4-من حتما در جنگ داخلی شرکت میکنم و مطمئنن جنگ داخلی اتفاق می افتد رژیم ایران عقب نمیکشد ما باید ازتاریخ درس بگریم واز شرایطی که در روسیه حکمفرماست دیگر معلوم است که انتظار جنگ داخلی را باید داشته باشیم باز هم میگویم رژیم ایران عقب نمیکشد.
      5-من مخالف جنگ داخلی هستم واصلا دوست ندارم ایران هم مثله سوریه کلنگی شود اما راهه دیگری به جزء جنگ داخلی وانقلاب کلاسیک نمیبینم و یک تظاهرات میلیونی دیگر به احتمال قوی باعث میشود جنگ داخلی شروع شود.
      6-همه جبهه ها باید تمرکزشان را برای فروپاشی ج.ا بگذارندوبا هم متحد شوند چون اگر اینکار را نکند تک تک جبهه ها را رژیم سرکوب میکند و تظاهرات و جنبشها سریع میخوابند در مورد بعد فروپاشی احتمال درگیری جبهه ها با هم زیاد است اما باز هم راهی نمیبینم در مورد جبهه های اسلامیون باید بگویم تعدادشان زیاد است باید در ابتدا با انها فقط برای فروپاشی رژیم متحد بود بعد هم با گفتگو و کنفرانسهای مختلف میتوانیم با انها به بحث وگفتگو بنشینیم.
      7-به نظر من وجود دارد چون ج.ادر این 30سالواندی خودش رانشان داده است وهمه میدانیم چقدر بی رحم است البته اگر ارتش به طرف مردم بیاید احتمال جنگ داخلی کم است که این هم رویایی بیش نیست.
      8-احتمال تجزیه شدن کم است البته اگر دولتهای خارجی دخالت نکنند چون در استانهایی که احتمال تجزیه واستقلال طلبی دارند عده زیادی هنوز دوست دارند جزء تمامیت ارضی ایران باشندبعدشم مشکل ما تجزیه نیست چون مردم همه استانهایی که دوست دارند تجزیه بشوند باید این مسئله را به رفراندوم بگذارند تا همه درباره اش نظر بدهند-در مورد جواب سوال باید بگویم مردم ایران متاسفانه با هم دیگر اتحاد ندارند و هر یک از اپوزیسیونهای مختلف دارند طرفداری میکنندکه اپوزیسیونها هم فقط برای کسب قدرت دارند تلاش میکنند خلاصه بگویم هیچ نظری درباره اینده سیاسی ایران قابل پیش بینی نیست .
      9-جنگ داخلی اتفاق می افتد.
      10-انارشیستها باید حضور داشته باشند چون جدا از مردم نیستند وهمه باهم برای فروپاشی ج.ا تلاش کنیم به خاطر اینکه بعد از فروپاشی هم انارشیستها حرف زیادی برای گفتن داشته باشند و گرنه اعتبارشان در بین توده ها از بین میرود واخر اینکه راهنمای مردم باشند که گوله اپوزیسیونها و بسته بندیهای مختلف را نخورند.

      حذف
  7. با سلام و سپاس از دوستان پویا و اسمائیل که مفصل نظرات خود را نوشتند و از این دوستان به خاطر وقتی که گذاشتند و در نظرخواهی شرکت کردند تشکر می کنیم و امیدواریم که دوستان دیگر نیز نظر خود را بنویسند.

    با تشکر

    پاسخحذف